Ikon Kita, Junjungan Kita

alahai..apa pulak la nie kan..
hesh..baru2 nie aku dikejutkan ngn few things..
apa nak jadi la ngn dunia skrg nie..
manusia seolah-olah hanyut..

first, aku view video neh..
masyaallah..aku keliru..geli hati..terkesima..terkilan..
semua jenis perasaan hampir ada..


dan

apa benda la pulak la nie..
artis Malaysia?





(i)


(ii)

rosaklah anak remaja Muslim terutamanya Melayu jika mereka ini dimasyurkan..
apa nak jadi la ngn dunia hiburan..makin tak terkawal..

Merciful Allah..apakah yg aku lihat ini?
apakah ini salah satu petanda dari Mu?
Ya Allah..apakah ini petanda kehancuran manusia akhir zaman?
sakit mataku menyaksikannya..apatah lagi jiwa dan minda yang memikirkannya..
kian bercambah manusia seperti ini..haru biru..

memuji artis & malahan memuja mereka pulak...
cubalah luangkan sedetik masa dalam hidup saudara saudari..
sejauh manakah anda memuji insan junjungan mulia satu semesta..

NABI MUHAMMAD S.A.W
utusan Agung kalangan manusia..

jika artis, tidak semua mengenalinya di seluruh dunia..
tapi Baginda, ajarannya pernah sampai ke 2/3 dunia...
tapi kita leka dlm mengingatinya..

alhamdulillah..
berkat keizinan Allah S.W.T saya telah meghadirkan ke satu program..
di Newcastle, NSW, Australia baru2 ini..dianjurkan oleh pelajar2 Islam...
banyak perkongsian yang menyentuh kalbu saya..
terdetik dlm hati, apakah aku sudah bersedia untuk hari itu?
apakah aku muslim sejati?

saya sedari sesuatu..
saya kurang memuji kemuliaan Nabi Muhammad S.A.W..
kerana dia saya bergelar Muslim..
jika tiada Muhammad, apakah Islam sampai ke dalam diri aku..
Ya Muhammad, engkau pesuruh Allah yg mulia..

satu video yg plg membuat saya terkesan..
harap saudara saudari dpt muhasabah diri masing2..
Insyaallah..mudah2an kita dirahmati Allah...
dan mendapat syafaat Baginda Rasulullah..



0 comments: