SBE is Over!

sekolahku..tersergam indah..

ALHAMDULILLAH..
tamat sudah program Pengalaman Berasaskan Sekolah pd hari ini..
setelah SEPULUH hari aku mempunyai legitimate power as teacher..

"Assalamualaikum Cikgu!"
" Good Morning Sir!"
"Selamat Sejahtera CIkgu!"

sentiasa kedengaran setiap kali terserempak dengan pelajar..
mahupun ketika aku masok kelas..

aku anggap ia merupakan satu DOA dari anak-anak itu..
dan sebagai PENCETUS semangat ke arah karier aku...
mahupun sbg CABARAN utk aku..

suatu hari nanti..insya-Allah..

aku punyai pengalaman suasana persekolahan..
sgt mencabar bg guru zaman skrg..
guru seolah-olah tidak mempunyai kuasa mendidik skrg..
cuma sekadar penyampai..

tidak hairan kalau dikatakan ada segelintir murid tak hormat guru..
sehinggakan " Teacher Babi" pernah terkeluar mulut seorang murid..
diceritakan oleh seorang guru berpengalaman..
yg pernah mengajar di pelbagai sekolah..

ada jgk yg sayangkan guru..
seperti guru2 yg baru macam kami..
huhuhu..


berlumba-lumba mintak kami relief..
nak itu ini..
tanya itu ini..
bagi tahu itu ini..
ada yang sanggup bg hadiah..
merasa jugak kek from a girl..
xigt dah nama..

bila dah hari last..
ada yg minx kami dtg lg..

susah nak cakap..
2 minggu xcukup untuk kenal mereka..
dan kehadiran kami hnya sekadar persinggahan..

satu pesan cikgu,

JANGAN RINDU CIKGU..!
HAHA..


biar cikgu rindu kamu semua...


GOODBYE..SAYONARA..SELAMAT TINGGAL..ADIOS
THANK YOU VERY MUCH..
I LOVE YOU ALL..

tanxs to Mr. Afifi for everytinx..
my partner for school-based experience..
and as my good fren of mine..

0 comments: